Jak zrobić przypisy w Wordzie do pracy licencjackiej?
2020-08-18 11:10:08Podczas pisania pracy licencjackiej jesteśmy zobowiązani do dołączenia źródeł, z których czerpaliśmy informacje. Aby móc to zrobić w zorganizowany sposób, używamy przypisów, czyli specjalnie wydzielonych fragmentów tekstu połączonych z tekstem głównym za pomocą odsyłaczy.
Rodzaje przypisów w pracy licencjackiej
Jednym z bardziej popularnych programów, których możemy użyć do pisania pracy, jest Microsoft Word. Użytkownicy Maców znają też pewnie aplikację Pages. Dają nam one możliwość wstawienia dwóch rodzajów przypisów. Przypisów dolnych użyjemy do komentowania, tłumaczenia lub opisywania źródeł. Przypisy końcowe mogą zostać wykorzystane do odsyłania do prac innych autorów. Powinniśmy jednak pamiętać o tym, że podczas pisania pracy, należy zdecydować się na jeden rodzaj przypisów.
Zobacz też: Jak dobrać literaturę do pracy dyplomowej?
Jak wstawić przypis dolny w Microsoft Word?
Aby wstawić przypis dolny, musimy kliknąć na miejsce w tekście, w którym chcemy, żeby pojawił się odnośnik. Następnie na pasku górnym wybieramy pozycję Wstaw, a potem opcję Wstaw przypis dolny. Program powinien dodać znacznik w tekście i załącznik na dole strony, który następnie będziemy mogli uzupełnić odpowiednimi informacjami. Możemy również użyć skrótu klawiszowego: Ctrl + Alt + J.
Jak wstawić przypis końcowy w Wordzie?
Wstawiając przypis końcowy, najpierw musimy zaznaczyć miejsce w tekście, do którego chcemy, żeby się odnosił. Następnie na pasku głównym wybieramy pozycję Wstaw i klikamy w opcję Wstaw przypis końcowy. W tekście powinno pojawić się specjalne odwołanie i jego dolny znacznik na końcu dokumentu, który następnie możemy uzupełnić. Inną opcją jest użycie skrótu klawiszowego: Ctrl + Alt + D.
Opisane tutaj sposoby na dodanie przypisu są uniwersalne i powinien zadziałać z każdą wersją programu Word, czy to 365, czy też tych z 2019, 2016, 2013, 2010 lub 2007 r.
BS
fot. Startup Stock Photos z Pexels
Źródło: microsoft.com, wikipedia.pl