Czytelnia - Ogłoszenia

Jak zrobić przypisy w Wordzie do pracy licencjackiej?

2020-08-18 11:10:08

Podczas pisania pracy licencjackiej jesteśmy zobowiązani do dołączenia źródeł, z których czerpaliśmy informacje. Aby móc to zrobić w zorganizowany sposób, używamy przypisów, czyli specjalnie wydzielonych fragmentów tekstu połączonych z tekstem głównym za pomocą odsyłaczy.

Pisanie na laptopie

Rodzaje przypisów w pracy licencjackiej

Jednym z bardziej popularnych programów, których możemy użyć do pisania pracy, jest Microsoft Word. Użytkownicy Maców znają też pewnie aplikację Pages. Dają nam one możliwość wstawienia dwóch rodzajów przypisów. Przypisów dolnych użyjemy do komentowania, tłumaczenia lub opisywania źródeł. Przypisy końcowe mogą zostać wykorzystane do odsyłania do prac innych autorów. Powinniśmy jednak pamiętać o tym, że podczas pisania pracy, należy zdecydować się na jeden rodzaj przypisów.

Zobacz też: Jak dobrać literaturę do pracy dyplomowej?

Jak wstawić przypis dolny w Microsoft Word?

Aby wstawić przypis dolny, musimy kliknąć na miejsce w tekście, w którym chcemy, żeby pojawił się odnośnik. Następnie na pasku górnym wybieramy pozycję Wstaw, a potem opcję Wstaw przypis dolny. Program powinien dodać znacznik w tekście i załącznik na dole strony, który następnie będziemy mogli uzupełnić odpowiednimi informacjami. Możemy również użyć skrótu klawiszowego: Ctrl + Alt + J.

Jak wstawić przypis końcowy w Wordzie?

Wstawiając przypis końcowy, najpierw musimy zaznaczyć miejsce w tekście, do którego chcemy, żeby się odnosił. Następnie na pasku głównym wybieramy pozycję Wstaw i klikamy w opcję Wstaw przypis końcowy. W tekście powinno pojawić się specjalne odwołanie i jego dolny znacznik na końcu dokumentu, który następnie możemy uzupełnić. Inną opcją jest użycie skrótu klawiszowego: Ctrl + Alt + D.

Opisane tutaj sposoby na dodanie przypisu są uniwersalne i powinien zadziałać z każdą wersją programu Word, czy to 365, czy też tych z 2019, 2016, 2013, 2010 lub 2007 r.

BS

fot. Startup Stock Photos z Pexels

Źródło: microsoft.com, wikipedia.pl

Słowa kluczowe: przypis, jak zrobić, Word, poradnik, licencjat
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
pisanie pracy licencjackiej
Jak napisać pracę licencjacką - porady dla przyszłych absolwentów

Sprawdź, jak zabrać się do pisania licencjatu!

pisanie pracy inÅźynierskiej
Jak napisać pracę inżynierską - praktyczne wskazówki

Zastosowanie się do tych 10 porad pomoże ci uniknąć stresu i pozwoli cieszyć się procesem pisania.

Streszczenie pracy dyplomowej
Abstrakt w pracy dyplomowej - poradnik pisania

Streszczenie tekstu naukowego w kilku zdaniach to pewne wyzwanie.

Polecamy
Czym jest lektorat? Zaliczenie i egzamin z języka obcego na studiach

Sprawdź, jak wyglądają zajęcia językowe podczas studiów!

Studenci
Co to jest seminarium licencjackie i na czym polega?

Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o seminarium licencjackim.

Ostatnio dodane
pisanie pracy licencjackiej
Jak napisać pracę licencjacką - porady dla przyszłych absolwentów

Sprawdź, jak zabrać się do pisania licencjatu!

pisanie pracy inÅźynierskiej
Jak napisać pracę inżynierską - praktyczne wskazówki

Zastosowanie się do tych 10 porad pomoże ci uniknąć stresu i pozwoli cieszyć się procesem pisania.

Popularne
Czym jest lektorat? Zaliczenie i egzamin z języka obcego na studiach

Sprawdź, jak wyglądają zajęcia językowe podczas studiów!

Absolutorium na studiach
Absolutorium na studiach. Co to jest i czy można je wpisać w CV?

Dowiedz się, co wiąże się z uzyskaniem absolutorium podczas nauki w szkole wyższej!

Streszczenie pracy dyplomowej
Abstrakt w pracy dyplomowej - poradnik pisania

Streszczenie tekstu naukowego w kilku zdaniach to pewne wyzwanie.